maandag 25 oktober 2010

Tim van Straten: 4-01-2010


Op 19 december, na 8 weken revalideren van mijn knie blessure kreeg ik groenlicht van mijn fysiotherapeut om weer te mogen skiën. Dit was precies op tijd want had al één trainingskamp afmoeten zeggen en wilde er niet nog een overslaan. Mocht het weer rustig gaan proberen, wat de fysio alleen niet wist dat ik 21 en 22 december direct FIS-wedstrijden zou gaan skiën. Eenmaal aangekomen in Ramsau (At) heb ik een dag ingeskied waarbij ik geen last had van mijn knie. Die zelfde avond nog gingen we met een groep van vijf skiërs, één trainer en begeleider naar Strobl (At) waar de wedstrijden plaats vonden. Daar aangekomen nog even snel naar de captainmeeting voor het ontvangen van startnummers. Die volgende ochtend was het nog erg vroeg, snel de auto’s in en naar de piste. De eerste wedstrijddag ging het skiën redelijk en heb ik 118 punten geskied. De tweede dag ging de eerste loop super, helaas ging de tweede loop minder, maar toch goede punten geskied. 101 punten. De eerst volgende wedstrijd was een Nederlandse wedstrijd, de tussen liggende dagen geweldig kunnen trainen op Reiteralm (At). Helaas heb ik de Nederlandse wedstrijd niet kunnen uit skiën, maakte een stomme fout en kon mijn loop niet finishen. Hierna stond er een SuperG wedstrijd op het programma, dit had ik nog nooit getraind. Was heel erg nieuwsgierig hoe dit zou zijn. De eerste loop was erg wennen omdat de ski’s heel andere eigenschappen hebben dan bijvoorbeeld slalom. De tweede loop ging al een stuk beter. SuperG is een snel onderdeel van het alpine skiën, dit vond ik erg leuk en weet zeker dat dit niet de laatste keer was. Na een heerlijke twee weken van trainen en wedstrijden was er als afsluiting nog de jaarwisseling. Dit heb ik gevierd met allemaal medeskiërs en hun ouders. Dit was erg gezellig, en hoop dat 2010 weer een mooi jaar word. Bij deze jullie allemaal nog een gelukkig nieuw jaar gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten