maandag 25 oktober 2010

Tim van Straten: 9-05-2010


Het einde van het seizoen komt weer in zicht, op de kalender komt de laatste wedstrijd steeds dichter bij. Dit seizoen heeft er een kleine verschuiving plaats gevonden qua mijn ski interesses. Begin dit seizoen heb ik mijn FIS Freestyle licentie aangevraagd en meegedaan aan een aantal ski cross wedstrijden. 17 en 18 april vind de laatste wedstrijd plaats in Norefjell (Noorwegen) waar ik graag aan te start wil verschijnen. Per toeval kwam ik in contact met Bob de Jong die eens een ski cross wilde meemaken. En 1+1=2 dus ik ben samen met Bob naar Noorwegen afgerezen. Daar aangekomen waren onze ski’s niet aangekomen op het vliegveld. Maar met goede hulp van de Noorse collega’s van Rossignol heb ik een paar gloed nieuwe ski’s kunnen bemachtigen waar ik de wedstrijd op heb kunnen skiën.
Het was een erg leuke wedstrijd en een goede afsluiter van het seizoen 2009/10. De eerste dag liep het niet helemaal soepel en was ik zelf niet erg tevreden maar desondanks toch goede punten kunnen skiën. De tweede dag ging stukken beter, alleen ongeveer het zelfde aantal punten omdat de punten telling de tweede dag zwaarder was. Toch erg tevreden over de laatste wedstrijd, ik zie al veel verbetering ten opzichte van de eerste wedstrijden. Dit ga ik volgend jaar zo door zetten!
Een korte samenvatting van mijn resultaten het eerste jaar ski cross: op de internationale rang lijst 24e in mijn leeftijd, van iedereen 271e en 2e van Nederland.
Tim van Straten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten