zondag 6 februari 2011

Maarten Meiners 6-2-2011


Het was weer een geweldige ervaring, junioren wereld kampioenschappen in Crans Montana, Zwitserland. Het was erg mooi om de top van de wereld te zien skien en dan zelf ook daar aan mee te doen. Ik ging er vooral heen om ervaring op te doen en natuurlijk zo hard mogelijk te skien.
Een top-30 resultaat was een haalbare doelstellen wanneer de omstandigheden gunstig waren. Uiteindelijk ben ik 32e op de slalom geworden en 42e op reuzenslalom op de technische nummers. Ik was wel redelijk tevreden met mijn prestatie, maar door de omstandigheden van de piste was het moeilijk om verder naar voren te skien met een hoger startnummer. In ieder geval heb ik weer een stap gemaakt ten opzichte van vorig jaar zowel in ski-technisch opzicht als mentaal. Ook mijn kamergenoot Valentijn van der Avoort deed het niet onverdienstelijk, hij werd 49e op de slalom. Hij was dit jaar de jongste die mee deed aan het JWK, dus als hij zijn goede resultaten weet door te trekken, verwacht ik nog veel mooie resultaten in de toekomst.
De dagen daarna stonden de afdaling en super-g op het programma. De afdaling was een geweldig mooie piste met spectaculaire sprongen, geweldig om daar vanaf te kunnen skien. De trainingen gingen niet verkeerd, de wedstrijd leek ook niet slecht maar toch was ik niet heel snel, ik werd 62e. Daardoor had ik wel een 16e plaats op de combinatie (SL,GS,DH). Laatste dag was de super-g, mooie piste en uiteindelijk een 44e tijd.
De maand voor het JWK heb ik mijn eerste europa cup gedaan, dit was een mooie ervaring. De 2e run zat ik iets minder dan 3,5 seconde achter de winnaar, Cyprien Richard, die een paar weken daarvoor de world cup in Adelboden had gewonnen. Een mooi doel voor volgend jaar om een keer bij de top 30 te eindigen bij een europa cup. Geweldig om je echt te kunnen meten met de toppers, dus ik kijk ook zeer uit naar het WK in Garmisch. Dit gaat natuurlijk vooral om ervaring en het beste uit mezelf halen.
Omdat ik mij gekwalificeerd heb voor het WK in Garmisch ben ik ook nog op de radio geweest:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten