maandag 28 februari 2011

Maarten Meiners 28-2-2011


Nederlands kampioen en wk-ervaring
Afgelopen vrijdag ben ik Nederlands kampioen geworden, ik was 2e op de slalom en ook 2e op de reuzenslalom, aangezien er verschillende winaars waren aldaar, ben ik 1e geworden in het overall klassement!
 Een week daarvoor heb ik voor het eerst (en zeker niet voor het laatst) aan het WK in Garmisch meegedaan. Dit was een schitterende ervaring! Geweldig om mee te skien in zo’n groot evenement. Er was een kwalificatie wedtrijd voor de heren van de slalom en de reuzenslalom, de top50 van de wedstrijd mocht automatisch starten, de rest moest strijden om deelname tijdens de kwalificatie wedstrijd.
Bij de reuzenslalom kwalificatie werd ik 7e! Bij de hoofdwedstrijd ging ik goed van start, bij de eerste tussentijd zat ik net iets meer dan 1 seconde achter de snelste van de 1e run. Helaas ging ik daarna op mn binnenski onderuit, maar na 2 passen teruglopen ben ik toch verder gegaan, een goede klassering was natuurlijk niet meer mogelijk.
Bij de slalom had ik minder kans om me te kwalifiseren aangezien reuzenslalom op dit moment het beste gaat bij mij. Ik skiede in de eerste run toch een 24e tijd, 2e run ging goed tot op het einde waar ik helaas onderuit ging maar nog wel de finish haalde maar veel tijd verloor.
Uiteindelijk kan ik toch spreken van een zeer geslaagde ervaring met 2x top60 klassering (59e op reuzenslalom en 52e op slalom). Met andere woorden: potentie voor de toekomst.
hieronder een foto van verschillende krantenberichten in de Spits.


1 opmerking: